Proč má takový význam lokální SEO?

Na lokální SEO se v ČR bere ohled až posledních několik let. Dříve bývalo úplně opomínáno, ačkoliv v zahraničí mu už nějaký ten čas přikládají nemalou důležitost. I čeští obchodníci postupně začínají chápat, proč je dobré optimalizovat lokálně. Cílení na konkrétnější malou skupinu bývá totiž často úspěšnější než obecně na celou republiku.

Proč by měla restaurace z Olomouce cílit na zákazníky z celé republiky, když většinu jejich návštěvníků stejně tvoří lidé z Olomouce? Investovat do optimalizace SEO Olomouc je daleko rozumnější. Už jen proto, že v rámci daného města bude konkurence nižší než v rámci celé republiky.

Lokální SEO vychází vstříc místním i turistům

Nenechte se zmást tím, co je napsáno výše. Jestliže se zaměříte na SEO Olomouc, vaše olomoucká restaurace se může zobrazovat i lidem z Prahy. Nicméně pouze tehdy, když budou cíleně hledat restauraci v Olomouci. A tak to má být.

Vyhledávače na lokální SEO dbají, Google spustil v červenci 2014 algoritmus Pigeon a v září 2016 Possum, oba zaměřené na zlepšení lokálních výsledků vyhledávání. Možná jste si už někdy všimli, že když jste v cizím městě, snaží se vám Google nabízet podniky v okolí.

Prostě se snažte spojit svým regionem

Pro lokální SEO není důležité jen používat spojení obsahujících název města. Potřebujete se viditelně spojit s místem, kde se nacházíte. Zaregistrujte se tedy do různých regionálních katalogů, umístěte na web interaktivní Google mapu, přidejte adresu. Založte si stránku také na službách, jako je např. Foursquare. Tam adresu vyplňujete a vyhledávače ji uvidí.

U lokální optimalizace samozřejmě platí stejná pravidla jako u té „normální“. Tvořte web v prvé řadě pro uživatele, nikoliv pro vyhledávače. Vyhýbejte se nekalým praktikám, dbejte na mobile-friendly design, lokalitu zmiňujte v titulcích, meta popiscích a alt popiscích obrázků.